Junior Sommercamp 2016

Vi var en lille skare til dette års sommercamp. Det resulterede i at vi var mere mobile og fleksible overfor at bevæge os rundt, derfor var vi i løbet af campen flere steder på Amager for at få så meget ud af døgnet som muligt.

Vi mødtes kl 9:00 Lørdag morgen hvor vi forventningsafstemte dagen med hinanden, og der var rigeligt med energi og spændning i luften.

Efter vi var klar på hvad der overordnet skulle ske, startede vi campen med en morgendukkert, derefter cyklede vi op og handlede ind til frokost, aftensmad og morgenmad. De unge fik selv lov til at vælge hvad vi skulle have at spise. Grænsen blev sat ved slik og sodavand som jeg ikke finder er nødvendigt for os overhovedet.

Vi cyklede til Kulturhavn på Islands Brygge hvor Magnus ventede os, der deltog vi i Wolfpack Groups åbne bevægelsessession hvor vi lavede sticks n’ moves og locomotion mønstre. VI fik besøg af interesserede fra gaden, venner og andre fra foreningen, og inden vi tog videre fra Kulturhavn tog vi en dukkert i havnen.

Dernæst vendte vi snuden tilbage mod Det Maritime Ungdomshus hvor vi roede kajak, og lavede udspring og da det blev aften trak vi os tilbage til Den Blå Foreningsby hvor vi har afholdt vores sommertræninger i foreningen. Her lavede vi mad over bål og sov under næsten åben himmel. Vi oplevede i løbet af natten vejrskifte fra sommermildt til sommervildt med lyn, torden og regn.

img_20160827_212516img_20160827_173006

Om morgenen fik vi morgenmad og deltog i foreningens ugentlige søndagssession, 2,5 time bevægelse. Vi startede med form og stilhed som de unge tog forskelligt imod. Det er vanskelige sager for et ungt menneske i konstant bevægelse. Vi lavede også mere dynamiske øvelser og partnerlege som også satte krav til kommunikationen de unge imellem. Vi sluttede af med endnu en dukkert i havet og de unge blev afhentet kl 13:00. Alt i alt et berigende døgn, både for mig selv som underviser og for de unge!

Masser af sol, sommer, vind og vejr, kammeratskab, samt bevægelse og hav. En god junior sommercamp. Vi ser frem til den næste!